Фото Медіацентр Україна – Одеса: Олександр Остапенко – учасник бойових дій, учасник ГО ІЦ “Майдан Моніторинг”, Сергій Шевцов – доктор філософських наук, професор кафедри філософії ОНУ ім. І.І. Мечнікова, Леонід Штекель – журналіст, головний редактор Odessa Daily, Ганна Ятвецька – соціолог, Ян Шапіро – засновник проєкту U-nation, Кирило Соляр – засновник креативної дизайн-агенції та ІТ компанії Solar Digital
29 Серпня, 2023, 18:58

Якщо війна буде довготривалою, освіта в Україні зруйнується або зміниться під нові запити суспільства – доктор філософських наук 

На думку професора кафедри філософії ОНУ ім. І.І. Мечнікова Сергія Шевцова в освіти можуть бути лише два шляхи розвитку. Своїм баченням Сергій Шевцов поділився у Медіацентру Україна – Одеса під час панельної дискусії “Як буде виглядати Україна після п’ятнадцяти років війни”.


“Освіта не існує окремо від суспільства і відповідає саме запитам суспільства”, – почав науковець. “Звичайно неможливо передбачити що буде через 15 років, але якщо ми приймаємо цю цифру як умовну, то існують два шляхи розвитку подій. Перший – зруйнування освіти як такої. Другий – будова нової освіти, але це не нові спеціальності, а нове ставлення. Наведу історичний приклад. Коли Україна була у складі Великого князівства Литовського, то питання про релігію не стояло взагалі, адже тутешні князі були більшою мірою язичниками та вони загалом ставились до віросповідання толерантно. Все змінилось за часів потрапляння наших земель під протекторат Речі Посполитої. З’явився релігійний тиск на людей з боку католицтва. Щоб зберегти свій православний світогляд, люди мали дати якусь відповідь. Вони почали вивчати грецьку мову, читати церковну літературу і так почали виникати наукові центри. Деякі з них трансформувались у Києво-Могилянську та Острозьку академії. Пізніше, коли Україна була захоплена Московією, таких наукових центрів на нашій території існувало багато, а у росії – жодного. Тобто другий шлях – це формування якихось нових центрів, де буде взаємозв’язок між тим що вивчається і запитом суспільства. Але це все станеться лише у випадку зберігання освіти як такої”.

Також Сергій Шевцов додав, що сьогоденна освітня проблема – це наслідки 30-літньої стратегії розвитку України, де елітою стали держслужбовці вищого ешелону, найкращі спортсмени та олігархи, а не вчені, митці та приватні підприємці.

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini