30 Травня, 2022, 11:45

Паливні експерти прогнозують кризу на паливному ринку до липня, Україна шукає нові ринки постачання

Пару тижнів тому було пікове навантаження на ринок пального та тотальний дефіцит. Наразі є відчуття, що найважчий  момент пройшов. Ринок починає працювати. Два тижні тому Уряд відмінив державне регулювання цін, що і послужило причиною недостатніх постачань. Невеликі компанії не могли самостійно постачати пальне, бо закупівля була вища, ніж очікував Кабмін. 

Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна – Укрінформ заявив Сергій Куюн, директор консалтингової групи «А95». 

«Наразі триває пошук ресурсів і формування нового ринку, а ми позбулися 100% джерел довоєнного ринку постачання, відповідно весь процес починається з нуля. Безумовно, основні ресурси ми шукали у сусідніх країнах. Зараз ці напрямки не справляються з попитом, який ми створили. З Румунії, наприклад, отримали сигнал, що влітку вони планують обмежити імпорт для України, щоб забезпечити свої потреби. Молдова, яка виступає транзитною країною, також планує обмежувати постачання. Скоріше за все, нам доведеться везти бензин здалеку. Приблизно до липня буде тривати вихід на необхідні обсяги. Але Уряд разом з трейдерами вивчає ринок, оскільки восени буде підвищений сезонний попит», – сказав він. 

Сергій Куюн пояснив, що після відміни держрегулювання, з’явився економічний стимул активніше постачати паливо і кількість декларантів постачання пального зросла у декілька разів. Це показує активізацію ринку. Ситуація з бензином трішки гірша – постачальників менше. 

За його словами, говорити, що Україна вийшла на заплановані обсяги постачання – рано. Європейські заводи закривають внутрішній попит. Відповідно, не мають зайвих обсягів бензину: «Імпортувати через європейські порти ми не можемо, бо там дизельна логістика, відповідно внутрішні ринки забезпечують своїх споживачів у пріоритетному порядку».

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini