Освіта в умовах війни: більшість учнів показали середній рівень знань, завдання на мислення даються важче
Більшість учнів 6 та 8 класів показують середній рівень знань та краще справляються з завданнями когнітивного виміру. Однак в питаннях, де потрібно продемонструвати міркування, мислення – результати дещо гірші.
Про це свідчать дані загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану, спрямованого на відстеження результатів навчання. Для отримання даних було проведене тестування учнів і учениць 6-го та 8-го класів з української мови та математики (алгебри та геометрії). За його результатом вони набрали від 15% до 50% тестових балів.
Про це під час презентації дослідження в Медіацентрі Україна – Укрінформ повідомив голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак. Він зокрема зауважив, що учні 8 класів показали дещо кращі результати, і кількість набраних балів на достатньому рівні та високому є дещо вищою, ніж в учнів 6-х класів.
Він також наголосив, що на успішність учнів впливали різні фактори: це і фактор регіону України, соціально-економічного стану.
«Багато характеристик, які так чи інакше впливають на результати навчання учнів. Можна зробити висновки, що стать суттєво не впливає на навчання учнів, хоча в 6-му та 8-му класі дівчата показали дещо кразі результати з української мови і математики, ніж їхні ровесники хлопці», – пояснив Руслан Гурак.
Крім того він зауважив, що у центрі та на сході України, і в 6-х, і у 8-х класах, із завданнями з математики і української мови діти впоралися набагато краще, ніж їхні ровесники з інших регіонів України.
Водночас ті діти, які проживали за кордоном та виходили онлайн теж показали вищі результати, ніж їхні ровесники, які навчалися в Україні.
Говорячи про результати дослідження та його мету Руслан Гурак наголосив: «Ми хочемо це робити й робили заради того, щоб вчителі, які розпочнуть з першого вересня навчальний рік, зосередили свою увагу на ці результати і спробували ще раз продіагностувати результати навчання їхніх учнів, і подивилися, що потрібно повторити за минулий рік, де потрібно підсилити їхні знання, щоб переходити до нових тем. Щоб ми не загнали дітей в освітню прірву, звідки їм буде важко вирватися».
Зазначимо, що для дослідження було розроблено тести, які пройшли експертизи для того, щоб відповідати всім вимогам до стандартизованого тесту. Також розроблена репрезентативна вибірка, куди увійшли 280 шкіл по всіх регіонах України. До тесту були долучені учні, які знаходяться за межами України та навчаються онлайн в українських школах, а також учні, які є внутрішньо переміщеними особами. В цілому в кожному тесті взяли участь близько 6 тисяч учнів.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini