20 Квітня, 2022, 13:14

На кіберфронті росіяни вже змушені захищатись, на атаки не мають часу, – Щиголь

Останнім часом якість російських кібератак на Україну суттєво знизилась, росіяни змушені витрачати час на захист, а не на напади. Про це на брифінгу в Медіацентрі «Україна» (Київ) повідомив Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Юрій Щиголь.

«Останнім часом знизилась якість [російських кібератак], тому що ворог не має можливості робити підготовку, у ворога немає можливості витрачати на це час, в основному він витрачає час на свій захист. Як виявилось, їхні системи також мають вразливості. Якщо Україна раніше поводилась дуже толерантно у кіберсередовищі і займалась виключно захистом своїх інтересів, то тепер, завдяки світовій кіберспільноті, ми побачили, що росія також не дуже досконала в сфері кібербезпеки», – сказав Щиголь.

За словами Щиголя, кількість російських кібератак на Україну у 2022 році зросла втричі у порівнянні з 2021 роком. Перша масштабна кібератака росії на Україну відбулась 14 січня цього року, але була відбита в результаті співпраці органів державної влади, які займаються питаннями кібербезпеки, та професійним середовищем.

«Найбільше атакують органи державної влади медіаресурси, було декілька спроб атакувати енергетичну сферу та сферу логістики. Україна успішно відбиває кібератаки, які здійснює росія та групи, пов’язані із військовими та правоохоронними органами рф. В кіберпросторі вони переслідують такі ж цілі, як і їх недовоїни-мародери – нанести як можна більше шкоди державі, інфраструктурі, при чому в основному цивільній, та дестабілізувати ситуацію в державі».

Щиголь також зазначив, що росіяни продовжують робити спам-розсилки громадянам України та намагаються збирати про них інформацію.

«Ми знову наголошуємо на дотриманні простих правил кібергігієни – використовувати подвійну автентифікацію, складні паролі, регулярно їх змінювати, не відкривати підозрілі повідомлення та посилання, яких зараз величезна кількість, та спілкуватись тільки з перевіреними контактами», – нагадав Щиголь.

Юрій Щиголь повідомив, що стабільність мобільного та стаціонарного телефонного зв’язку в Україні загалом забезпечена.

«Зв’язок для громадян – це наш основний пріоритет. Зв’язок в кожному найвіддаленішому селі, на тимчасово окупованих територіях, щоб громадяни розуміли, що про них пам’ятають, що ними опікуються – це наше основне завдання. Ворог намагався фізично знищити певні точки, вежі, на яких побудовано зв’язок. Але у нас в Україні зв’язок побудований не так, як у них, всі передові оператори мобільного зв’язку вклади великі кошти в системи, які надають зв’язок і завдяки цьому зв’язок є. Десь гірший, але є», – сказав Щиголь.

За його словами, зв’язок найгірший у звільнених від окупації населених пунктах, зокрема в Київській області. В цілому це пов’язане з масштабними руйнуваннями системи електроживлення.

«Є регіони, де вибили ворога. Там зв’язок найгірший. Є міста, де ще не повністю відновлено електроживлення, навіть навколо Києва – Буча, Ірпінь. Працюють 24/7 енергетичні компанії, телеком-компанії. Було знищено надзвичайно багато обладнання, яке потрібно для початку відновити», додав Щиголь.