22 Липня, 2022, 16:54

Дискусія «Освіта під час війни – що очікує дітей з 1 вересня»: у Медіацентрі Україна обговорили перспективи навчання у воєнний час

У Медіацентрі Україна 22 липня відбулася дискусія «Освіта під час війни – що очікує дітей з 1 вересня». Її учасники обговорили особливості освіти у період нового, воєнного навчального року, безпекові питання та проблеми адаптації дітей до нових умов. Далі пропонуємо найцікавіші цитати спікерів. 

Наталя Піпа, народна депутатка України, секретар комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій про роботу з дітьми, які зазнали психологічних травм під час війни: 

«Один з напрямків, за яким будемо співпрацювати з ЮНІСЕФ: підготовка вчителів, щоб могли розпізнавати дитячу травму. Бо наші вчителі і наші психологи з цим ще не працювали. І тому дуже важливо, щоб такі навчання пройшли не лише на Львівщині, а й по всій Україні. Бо у всіх травма проявляється по-різному: хтось замикається в собі, хтось, навпаки, стає дуже активним, хтось не може зосередитися. Крім того, вчителям теж необхідна підтримка. Вони теж мають з кимось говорити. І ця робота має бути системною».

Олег Паска, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА про забезпеченість навчальних закладів укриттями: 

«Станом на вчора було обстежено 702 заклади — це приблизно 45% всіх закладів освіти Львівщини. І з них 36% мають висновки про те, що в них навчання може відбуватися очно. Але хочу одразу зазначити, що з початку перевіряють ті заклади, де є більш забезпечні умови. І цей відсоток в подальшому не настільки буде рости, як ми думаємо. Він напевно дійде до 40-45% і очевидно десь на такому рівні і зупиниться».

Іванна Герус, голова комісії освіти, науки та інновацій Львівської обласної ради про те, чому онлайн-уроки не можуть бути запроваджені у всіх навчальних закладах:

«Профтехосвіта — це один із найважливіших рушіїв до відбудови України і важливо розуміти, що хоча там вже  старші діти навчаються. Це є виробниче навчання. Тобто, коли дитина має на практиці навчитись щось робити. І залишити професійні заклади, наприклад, на  онлайні — це нереально, бо потім вони не зможуть бути малярами, слюсарами чи токарями». 

Анна-Юстина Турчиновська, керівниця Центру абітурієнта Українського Католицького Університету, соціологиня про те, як навчальні заклади можуть бути корисними під час війни: 

«Після початку повномасштабної війни ми змінили наші предмети суспільно орієнтованого навчання. Наші викладачі разом зі студентами робили те, що було потрібно на той момент: наші правники працювали в юридичних консультаціях, психологи надавали психологічні консультації, політологи писали звернення до європейських партій. Хочемо це продовжувати і, як показує практика, найкраще це робити наживо».

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini