В Україні запрацювала єдина база російських пропагандистів
Українська ініціатива “Як не стати овочем” напрацювала базу російських пропагандистів, які прямо чи опосередковано підтримують війну в Україні та поширюють дезінформацією в росії та світі. Наразі з цією базою працюють спеціалісти НАЗК. Розробники бази планують щомісячно оновлювати дані. Доступ до списків має кожен, хто зареєструється на сайті та верифікує своє місце роботи.
Про це в Медіацентрі Україна – Укрінформ повідомила Оксана Мороз, засновниця ініціативи “Як не стати овочем”.
«російські пропагандисти – це не лише ті, кого ми бачимо на екранах, але й ширша мережа осіб, які займаються «одомашненням» війни і входження її в кожен дім. Ми поставили завдання перед цією базою – максимально зібрати всіх тих, хто несе відповідальність за створення інформаційної основи геноциду українського народу та притягнення їх до відповідальності. Для цього наразі у базі виділено 15 категорій, які присутні в інформаційному полі та транслюють наративи російської пропаганди», – розповіла вона.
Поки що до бази не увійшли ідеологи «русского мира», вони будуть у наступних оновленнях. Також на цей момент у базі немає екзотичних категорій, наприклад, езотериків, екстрасенсів та астрологів, які також в основі поширення дезінформації.
«Наша мета – показати весь комплекс пропаганди, як в росії, так і в інших містах», – наголосила Оксана Мороз.
Анна Лоза, менеджер проєктів ініціативи “Як не стати овочем” розповіла, що база демонструє наскільки російське суспільство просякнуто пропагандою у всіх її виявах.
«В росії створюється абсолютно нова реальність, у якій люди обирають своє пояснення, чому відбувається війна в Україні», – зазначила менеджер проектів.
Первинний рівень поширення пропаганди – заяви політиків та армійських функціонерів, вони і створюють основний вектор поширення дезінформації, який потім поширюється федеральними ЗМІ до споживачів.
«Наступний рівень поширення брехні – блогери, артисти, які трансформують цю пропаганду саме під свою аудиторію підписників. Меседжі розгалужуються і діють універсально», – сказала Анна Лоза.
Наприклад, меседж про русофобію активно розповсюджується саме зірками, бо вони самі потрапили під санкції. Тому, поширюють наративи про нібито заборону російського продукту. Цей самий посил використовує і російська церква, яка трансформувала його для своєї аудиторії парафіян.
Максим Зінченко, менеджер проєктів і програм розвитку бізнесу, аналітик даних RuAssets, своєю чергою, зазначив, що у базі зібрані всі колабористи росіяни – не лише пропагандисти, а навіть воєнні злочинці.
«Система працює за категоріями, де зібрана інформація щодо осіб, відповідно до переліку. Ознайомитися може кожен після реєстрації та верифікації на сайті. Кожного колабориста, військового злочинця можна перевірити, знайти інформацію про нього в декількох державах, а потім і подивитися на членів його родини», – сказав він.
До прикладу, інформацію про обрану людину можна переглянути на сайті – дані про нього, як саме він потрапив до цього списку. Наразі у системі понад 10 тисяч осіб. Додатково на сайті можна знайти першоджерело.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini