У порівнянні з мирним часом діяльність українських портів розгорнута лише на 20%
Морська міжнародна торгівля України фактично призупинена, працюємо над збільшенням експортної переробки, оцінюємо пошкодження інфраструктури.
Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна — Укрінформ розповів Юрій Васьков, заступник міністра МІУ.
«В мирний час більш ніж 75% зовнішнього товарообігу держави відбувалося саме через морські шляхи. Порти, які на даний час або зачинені, або блоковані військовою агресією, через ці порти проходили більш ніж 90% загального товарообігу», — зазначив Юрій Васьков.
Заступник міністра інфраструктури поінформував щодо ситуації в портах.
У портах Південний, Миколаїв, Ольвія, Одеса, Чорноморськ, Білгород-Дністровський вхід і вихід суден нині неможливий. Вони працюють лише з флотом, який станом на 24 лютого знаходився під обробкою. У порівнянні з мирним часом діяльність розгорнута лише на 20%, здійснюється виключно обробка залізничного та автомобільного транспорту всередину країни.
Порти Дунаю (Усть-Дунайський, Ізмаїл, Рені) відкриті та працюють у звичайному режимі, однак спроможні забезпечити експорт-імпорт не більше 10% товарообігу, який у мирний час оброблявся усіма морськими торгівельними портами.
Також Юрій Васьков поділився результатами роботи щодо збільшення обсягів переробки дунайських портів. За підсумками квітня, у порівнянні з лютим, переробка збільшилася майже у 4 рази. На експорт-імпорт переробили близько 850 тис. тонн, з них 450 тонн — аграрні вантажі. У порівнянні з мирним часом, це приблизно до 15% товарообігу.
Заступник міністра МІУ додав, що разом із західними кордонами, де відбувається експорт та імпорт залізничним і автомобільним транспортом, зможемо до 35% вантажів вивезти або прийняти у порівнянні з необхідністю та наявністю тих вантажів, які очікують на експорт.
Річка Дніпро не може бути задіяна, шлюз у Каховці захоплений. З Дніпра до Чорного моря вихід зараз недоступний.
Щодо пошкодження інфорастурутри заступник МІУ розповів, що найбільше постраждав порт у Маріуполі. Також є пошкодження в портах Бердянськ, Ольвія, Чорномосрьк, Миколаїв.
Пошкодження у некотрольованих Україною портах ми не можемо поки оцінити точно, але вже є розуміння, що йдеться про десятки мільярдів гривень. Точно можна буде порахувати, коли отримаємо доступ до інфраструктури.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini