У Медіацентрі Україна дискутували, як не стати жертвою фейків та ворожої пропаганди
Як працює пропаганда та як не потрапляти на її гачок — про це та інше говорили експерти у рамках дискусії під назвою «Фейки, пропаганда, ІПСО: як не стати жертвою», яка відбулась у Медіацентрі Україна. В обговоренні взяли участь експертка Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Марія Сагайдак, голова правління «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт, заступник шеф-редактора ZAXID.NET Ярослав Іваночко та журналіст, блогер, публіцист Віталій Портніков.
Відео дискусії можна переглянути тут.
Пропонуємо також яскраві цитати учасників дискусії:
Марія Сагайдак, експертка Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки про методи російської пропаганди:
«Якщо ми говоримо про російську пропаганду, її методи не просто обманути, а посіяти хаос і паніку, та змусити людей сумніватися. Від того, яку мету ставить російська пропаганда, залежить, які методи, канали та платформи вона використовує. росія по-одному діє в російському середовищі, по-іншому в українському, ще по-іншому на західні аудиторії працює. Тобто, якщо ми бачимо, що у росії здебільшого, використовують просто відверту брехню і фейки, то у західному середовищі дуже популярним меседжем стало «не все так однозначно». Бо у світі не вірять відвертій брехні росії».
Віталій Портніков, журналіст, блогер, публіцист про те, чим надихається російська пропаганда:
«Хочу вам нагадати, що на факультеті журналістики московського університету на військовій кафедрі вивчали контрпропаганду. Тобто знищення противника шляхом контрпропаганди. (Або швидше пропаганди – вед.) Підручник Спартака Бєглова, який як я потім зрозумів вже, коли читав роботи Йозефа Пауля Геббельса з пропаганди, просто був переписаний з книжок Йозефа Пауля Геббельса»
Костянтин Квурт, голова правління «Інтерньюз-Україна» про масштаби охоплення російської пропаганди:
«росія розуміє, що це гра «в довгу» і вони вміють грати «в довгу». А от чи вміє Захід, де вибори щороку в якійсь країні? На країни Африки, Азії та Латинської Америки транслюється думка, що це війна на захист гнаних і голодних, проти жирного Заходу. І росія захищає гнаних і голодних. І якщо ми подивимось на голосування в ООН, є багато країн, які не підтримали санкції проти росії».
Ярослав Іваночко, заступник шеф-редактора ZAXID.NET про роботу журналістів під час інформаційної війни:
«Після 24 лютого кількість сумнівної інформації збільшилась у рази, її тонни. І щодня доводиться перечитувати, перевіряти в тих межах в яких ми можемо зараз перевірити, тому що дуже багато інформації просто неможливо перевірити і вона усувається. (Що це за інформація? – вед.) Інформація там, де журналісти не можуть бути, це інформація за лінією фронту. Це інформація, наприклад, із сьгоднішнього ракетного удару по херсонському мосту. Всі оприлюднили у фейсбуці фото зафотошоплене, де нібито вже є дірка, одного прогону моста немає. Це фотошоп. Всі це поширюють. Спростування ніхто не дає. Ті медіа, які думають, мали би це якось аналізувати, вони мали би стриматись у цьому. І такого під час робочого дня є дуже багато. Це все доводиться відсіювати»
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini