У Медіацентрі Україна дискутували на тему: «Діти війни: адаптація та соціалізація
Особливості навчання та адаптації дітей, які вимушено стали переселенцями — це та інші теми обговорювали експерти у рамках дискусії на тему «Діти війни: адаптація та соціалізація». Розмова відбулася у Медіацентрі Україна. Під час дискусії обговорювали результати дослідження, проведеного Львівською обласною радою у співпраці з експертами ГО Форум розвитку громадянського суспільства і за онлайн методиками проекту Ради Європи «Зміцнення громадської участі у демократичному процесі ухвалення рішень в Україні».
Повне відео можна переглянути тут.
Пропонуємо яскраві тези учасників дискусії:
Іванна Герус, голова постійної депутатської комісії з питань освіти, науки та інновацій Львівської обласної ради про новий навчальний рік:
«Загалом по статистиці на даний момент, ми думаємо що до кінця серпня вона ще може змінюватись, близько 10% внутрішньо переміщених дітей будуть навчатися в львівських школах, що вже не мала цифра. І якраз буде питання того, як класні керівники, ми їм тут найбільшу напевно в нашому дослідженні віддаємо увагу, як їм вдасться налаштувати цей процес. Тому що насправді коли ми говоримо про адаптацію внутрішньо переміщених дітей, вона захоплює і питання дітей, які є на Львівщині, які є львів’янами, і питаннями їхнього співжиття і того, як вони одне одному будуть допомагати».
Юлія Гвоздович, експертка проєкту Ради Європи «Зміцнення громадської участі у демократичному процесі прийняття рішень в Україні» про результати дослідження:
«Опитавши усіх, ми дійшли висновку, що для внутрішньо переміщених осіб, для їхніх сімей, для дітей, для батьків, для вчителів внутрішньо переміщених осіб є такий основний набір проблемних питань, тому що це не все є проблеми саме, які потрібно нам тут на Львівщині, як доброзичливим українцям, які сьогодні приймають тих людей, які були змушені тікати від війни і для того, аби вони залишались українцями тут у нас, не хотіли нікуди їхати, для того аби ми на майбутнє могли спільно відбудовувати цю країну нам потрібно вирішити ці питання. Перш за все, очевидно, це питання мовного бар’єру та культурних відмінностей. В ході дослідження всі зацікавлені сторони нам на цьому наголошували, особливо, звісно, внутрішньо переміщені особи».
Олена Абрамюк, психологиня, психотерапевтка, регіональна координаторка Мальтійської служби допомоги про підтримку для вчителів:
«Першим, що потрібно робити — це психоемоційна підтримка вчителів. Тому що той простір в якому знаходяться діти буде сприяти тому, як вони себе будуть поводити…В дітей насправді немає аж такого поділу, про який ви зараз говорите, і ось тут мотивація та психоемоційний стан вчителів і адміністрації шкіл абсолютно є тим необхідним елементом, який треба посилювати».
Олег Дукас, експерт проєкту Ради Європи «Зміцнення громадської участі у демократичному процесі прийняття рішень в Україні» про очікування щодо нового навчально року:
«Я сподіваюсь, що навчальний процес буде максимально безпечно організований. Тому в даному випадку директори шкіл будуть самі приймати рішення, як найкраще організувати цей процес безпечно, чи діти можуть виходити і навчатися офлайн чи вони не мають такої можливості, а змушені продовжувати дистанційне навчання. В першу чергу — це безпека. І друге, що я очікую, так як багато є внутрішньо переміщених осіб у нас на Львівщині, багато дітей, цей момент, при тій всій складній ситуації, треба, в першу чергу, використати для обміну культурою і як взаємоінтеграцію».
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini