13 Листопада, 2023, 15:31

Продуктовий кошик: названо групи товарів на які взимку ціна може зрости до 5-10%

Фактор сезонності вже почав впливати на ціни низки продуктових позицій, зокрема на яйця, молочну продукцію, м’ясні вироби, овочеві культури. Загалом взимку на деякі групи товарів ціни можуть зрости на 5-10%.

Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна – Укрінформ повідомив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук.

«Фактично в нас з кінця серпня зросли ціни на молочну продукцію, м’ясну продукцію. Це обумовлено як логістикою, так і здорожчанням цін на паливно-мастильні матеріали, але також фактором закінчення сезонності великого молока. Плюс у нас зменшується значна кількість поголів’я ВРХ, особливо в домашніх господарствах, а попит всередині країни є досить високим на молочні продукти. Відповідно сьогодні конкуренція між переробними підприємствами призвела до того, що ціни закупівельні на молоко екстракласу трошки зросло, воно зараз у піковому стані перебуває, і тому ми бачимо здорожчання цін на “молочку”. Фактично це може відбуватися десь до середини грудня, поки переробні підприємства матимуть зобов’язання по контрактах як на внутрішні, так і на експортні ринки, які вони виконуватимуть. Далі, можливо, частково ціна буде опускатися», – зазначив він.

Водночас, за словами Дениса Марчука, ціна на яйця буде триматися довше, орієнтовно до середини весни.

«Це буде період довгого тримання ціни, десь до середини весни, до травня місяця, поки не почнуть з’являтися пропозиції від домашніх господарств. Птахівництво теж дуже сильно постраждало від військових дій, знищено велику кількість птахофабрик, відповідно це призводить до певного дефіциту промислового виробництва», – додав він

Однак, щодо цін на крупи, то тут, за словами Дениса Марчука, навпаки, – спостерігається позитивна динаміка  для українців. Зокрема, на гречку ціна опустилася – менш як 30 грн за кілограм, що фактично у два рази менше, у порівнянні  з цим самим періодом минулого року. 

«Тому фактор сезонності дійсно має значення. На цю групу товарів, які я сказав, фактично ми можемо спостерігати ще ріст порядку 5-10% в зимовий період часу», – підсумував Денис Марчук.

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini