24 Червня, 2025, 16:28

Зміни до формату НМТ можливі, але вони не мають ускладнити доступ до освіти – Тетяна Вакуленко

У Центрі оцінювання якості освіти зазначають, що відкриті до змін щодо проведення НМТ, однак наголошують, що перед ухваленням будь-яких рішень важливо проаналізувати, як вони можуть вплинути на доступ до освіти для найвразливіших категорій вступників.

На цьому під час брифінгу в Медіацентрі Україна наголосила директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.

«Безумовно, будь-яка модель оцінювання не є ідеальною. В принципі не буває масових ідеальних моделей. Ми готові до змін, ми готові до аналізу тих критичних змін, які є. Але завжди потрібно розуміти, що щойно ми погоджуємося на якусь новацію, на якусь зміну цієї моделі, ми можемо ускладнювати умови проходження оцінювання для інших вступників», – пояснила вона.

Тетяна Вакуленко зауважила, що серед найпоширеніших зауважень до НМТ – його тривалість. Йдеться, зокрема, про те,  вступники працюють із завданнями до чотирьох годин, і на завершальному етапі багато хто втрачає концентрацію.

Водночас, за її словами, якщо тест розділити на дві зміни або дні, виникне ризик ще більшого навантаження на абітурієнтів, особливо з тимчасово окупованих або прифронтових територій, а також тих, хто перебуває за кордоном.

«Але, якщо ми ухвалимо рішення про проведення оцінювання в межах двох змін, що є можливі з організаційної точки зору, ми тоді маємо собі чесно зізнатися, що ті вступники з Херсонської, Донецької, Луганської областей, з-за кордону, які не проживають поруч із населеними пунктами, в яких ми проводимо оцінювання, можуть двічі і не приїхати. Що це все навантаження, повʼязане з повітряними тривогами, з атаками, яке тепер вступник відчуває у межах одного дня тестування, може розтягтися на два дні. А якщо ми з певних причин не матимемо змогу якісно реалізувати оцінювання в межах основної сесії або вступник не матиме змоги його пройти, це означатиме ще й додаткову сесію. Це вже чотири дні подібних викликів», – додала директорка УЦОЯО. 

Вона наголосила, що будь-яке нововведення має враховувати баланс між якістю оцінювання та доступністю участі для всіх вступників.

«Це означає, що ми маємо ще менше шансів для тих вступників, які в надзвичайно складних умовах проживають, дати їм змогу навчатися в закладах вищої освіти, дати їм шанс бути частиною української освітньої системи, на який вони точно заслуговують, як і всі ми», – підсумувала Тетяна Вакуленко.

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini