Втрата шахти біля Покровська призведе до чергового здорожчання металопродукції – президент асоціації металургів і гірників України
Наразі на підконтрольній Україні території лише в шахтоуправлінні Покровському видобувають коксівне вугілля, необхідне у циклі виробництва сталі на найбільших металургійних комбінатах країни. Однак, у випадку погіршення ситуації Україна може втратити це джерело коксівного вугілля. Імпорт необхідної сировини з-за кордону своєю чергою позначиться подальшому зростанні цін на металопродукцію.
На цьому під час брифінгу в Медіацентрі Україна наголосив Олександр Каленков, президент асоціації металургів і гірників України.
«Наша індустрія зазнала удару, починаючи з 2014 року. Тоді ми якраз втратили більшість шахт, які видобувають коксівне вугілля в Україні. Єдина шахта, яка залишилася на контрольованій території, це шахтоуправління Покровське, яке обʼєднує декілька шахт. Вони виробляють якісне коксівне вугілля марки К. Але всі знають ситуацію. Можливість втрати цієї шахти – реальна. Навіть зараз, у тих умовах, які є, шахти працюють, забезпечують нас коксівним вугіллям. Все робиться для того, щоб робітники залишалися в безпеці, наскільки це можливо. Але всі розуміють, що з погіршенням ситуації це може призупинитися і ми можемо втратити це джерело коксівного вугілля», – зазначив він.
Водночас Олександр Каленков зауважив, що альтернативою залишається імпорт, однак це може мати супутні виклики, як от зростання.
«Для України це не нове, ми імпортували частину вугілля з 2014 року, коли виробляли сталі більше, а мали тільки одне шахтоуправління Покровське, ми не мали іншого шляху, ніж імпортувати вугілля. Але зараз, при тому, що ми втратимо все виробництво в Україні, нам треба буде збільшувати імпорт. Чому це може бути проблемою? По-перше, це ще збільшить собівартість, тому що імпортоване вугілля буде дорожче, його ще треба буде доставити до України. По-друге, було б набагато вигідніше доставляти його в чорноморські порти України, але порти залишаються вузькою горловиною пляшки для нас», – пояснив він.
Крім того, за його словами, є ще один варіант імпорту – доставляти в європейські порти і потім перевозити через західні пункти пропуску.
«Але всі ми розуміємо, що там теж є ліміти на обсяги, які ми можемо везти, і це ще збільшить вартість цього вугілля. Збільшення для різних підприємств буде по-різному, але це десятки відсотків», – пояснив він.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini