30 Квітня, 2025, 14:20

Відвідувачі стояли по пів години в черзі, аби потрапити на український павільйон на Expo 2025 у Японії

Український павільйон на Всесвітній виставці Expo 2025 у Японії викликав цікавість та емоційну реакцію відвідувачів. Черги до нього сягали меж павільйонів інших країн, а працівники Expo були змушені залучити регулювальників руху, щоб забезпечити вільний доступ охочим.

Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна розповіла заступниця Міністерки економіки України Тетяна Бережна.

«І коли ми відкрили наш павільйон, то черга була настільки велика, що вона починалася біля павільйонів інших країн. І в якийсь момент персонал, який працював на Expo, залучив регулювальників руху, аби ті люди, які хотіли потрапити в український павільйон, не заважали один одному і кожен міг усе побачити. Люди стояли в черзі по пів години просто, щоб прийти та відсканувати кожну цінність», – зазначила  вона.

За словами Бережної, ідея павільйону полягала у поєднанні понять «цінність» і «ціна», щоб донести до світу, якою є справжня плата за базові людські права в умовах війни.

«Дійсно, павільйон показує різницю між цінністю та ціною, точніше павільйон їх поєднує – яку ціну ми платимо за те, щоб бути суспільством цінностей. Ми розуміли, що це глибока ідея, і в нас було невеличке побоювання, що можливо нас не зрозуміють, але нас зрозуміли навіть більше, ніж ми очікували. Тому що люди, які підходили та сканували ці бар-коди, а це були і дорослі, і підлітки, і діти – вони були надзвичайно вражені, дехто з них плакав. І коли ми відкрили наш павільйон, то черга була настільки велика, що вона починалася біля павільйонів інших країн», – поділилася заступниця міністерки.

Тетяна Бережна зазначила, що відвідувачі не просто знайомилися з окремими елементами експозиції, а повністю проходили весь маршрут – від першого до останнього з 18 об’єктів, які символізують ключові людські цінності.

«Нас вразило те, що коли людина дивилася відео про одну цінність, про іншу, то дивилися всі відео до кінця. Вони проходили по павільйону і хотіли подивитися всі 18 артефактів. Це свідчить про те, що ми дійсно зробили цю трансформацію. Тобто люди, які не знали про Україну нічого, дізналися про неї найважливіші речі», – додала вона.

Зазначимо, що 13 квітня по 13 жовтня 2025 року Україна бере участь у Всесвітній виставці Expo 2025, яка проходить в Осаці (Японія). Цьогоріч тема Expo 2025 – створення суспільства майбутнього для нашого життя.

Павільйон України під назвою «Not For Sale» на Всесвітній виставці має форму магазину, в якому нічого не можна купити. Замість товарів тут представлено 18 предметів, кожен з яких символізує людську цінність – свободу, гідність, стійкість тощо.

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini