Система реагування та комунікації з родичами осіб, зниклих безвісти, має бути зрозумілою та прозорою – Альона Луньова
Сьогодні варто випрацьовувати адекватний механізм комунікації з рідними осіб, зниклих безвісти, аби вони мали розуміння, до яких органів звертатися та на які пільги й гарантії держави можуть розраховувати.
На цьому під час презентації в Медіацентрі Україна аналітичного звіту: «Як Україна розшукує зниклих безвісти та підтримує їхні родини» наголосила адвокаційна директорка Центру прав людини ZMINA Альона Луньова.
За її словами, одним з ключових висновків звіту є факт, що родинам зниклих безвісти дуже важко розуміти, до яких державних органів звертатися в першу чергу.
«Тому що насправді дуже багато державних органів займаються цими питаннями, і вони часто один до одного переадресовують, і відчуття відсутності розуміння, як ця система функціонує, дуже фруструє рідним. Тому система реагування, система комунікації з родичами має бути зрозумілою та прозорою. Так само вони мають знати, куди прийти та подати всю необхідну інформацію, щоб не подавати це в декілька різних структур і не ретравматизуватися щоразу, коли ти розповідаєш цю історію».
Також важливо, аби була змога для всіх рідних осіб, зниклих безвісти, отримати всю необхідну інформацію про пільги та гарантії.
Опираючись на досвід опитування серед родичів зниклих безвісти цивільних, вона зауважила, що майже всі з них вказували на те, що не знали про гарантії щодо пенсії по втраті годувальника, якщо вони знаходилися на утриманні зниклих безвісти. Або ж зазначали, що в наданні такої гарантії отримали відмову.
Так, підкреслила Альона Луньова, зараз лише близько трьох тисяч родичів осіб, зниклих безвісти, отримують пенсію по втраті годувальника. Ця цифра, на її думку, може бути більшою за умови належного інформування.
«Варто випрацьовувати адекватний механізм комунікації з рідними, варто говорити, куди вони можуть звертатися, і це має бути дуже зрозуміло та ясно. Це інформування має враховувати, що родичі зниклих можуть бути літніми людьми, можуть не мати, наприклад, смартфону, який дозволить перейти за гіперпосиланням, яке скидають в смс, те, що не можуть зробити деякі, і потім вони залишаються без інформації. Це треба врахувати. І обов’язково потрібно, якщо буде виділений окремий спеціальний орган, який відповідає за комунікацію з рідними – там має бути адекватний штат людей, які можуть комунікувати, бо це спілкування дуже важливе», – наголосила Альона Луньова.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini