Опрацьовано понад 32 тисячі звернень: як сьогодні працює «Гаряча лінія кризової та юридичної підтримки для ветеранів та членів їхніх родин»
27 червня 2022 року в Україні стартував проєкт «Гаряча лінія кризової та юридичної підтримки для ветеранів та членів їхніх родин». Його мета – надання кваліфікованої кризової та юридичної підтримки ветеранам, їхнім близьким та членам родин загиблих, полонених та зниклих безвісти за допомогою телефонного та онлайн-консультування. З моменту запуску фахівцями проєкту було опрацьовано понад 32 тисячі звернень.
Про це йшлося під час обговорення в Медіацентрі Україна.
«З моменту запуску проєкту, а це вже понад два роки, ми вже опрацювали понад 32 тисячі звернень. І це не просто звернення на гарячу лінію, це певною мірою врятовані життя. Я пам’ятаю, коли ми формували звіти, приходили на інтервізії, комунікували з командою, яка працює, – це були і виклики швидкої допомоги, і спроби запобігти вчиненню суїцидів, це була й просто підтримка людей, які не знали, куди їм подітися, куди рухатися далі. Це про відновлення сенсів, про знаходження сенсів, це про те, що будь-яка людина, навіть о третій годині ночі може отримати цю підтримку. І це про повагу, вдячність, яку ми висловлюємо кожного дня, кожної ночі тим, хто наближає нашу перемогу», – зазначила Юлія Кіріллова, виконуюча обов’язки Виконавчого директора Українського ветеранського фонду.
У межах кризової підтримки громадяни можуть отримати допомогу в двох напрямах: гаряча лінія, де цілодобово та безоплатно на зв’язку фахові психологи, та щотижневі групи підтримки як можливість бути серед людей зі схожим досвідом в атмосфері розуміння та прийняття.
Так, за словами Олександра Чаморсова, головного психолога гарячої лінії, щотижня в межах проєкту проводиться 4 групи підтримки, учасниками яких за весь період проєкту стали понад 400 осіб.
«В нас чотири групи підтримки зараз проводяться. Для ветеранів, ветеранок та їхніх близьких, вже давно існує ця група. Друга група – для тих, хто втратив нещодавно, – група лагідного супроводу так звана. Третя – ресурсна група для всіх, кому необхідна підтримка внаслідок страждань, які спричиняє війна. І четверта група проходить офлайн, за восьмикроковою програмою, сертифікованій програмі, де звертаються ті, хто втратив з терміном втрати 4-5 місяців. І мої колеги допомагають їм адаптуватись і жити з цією втратою далі, продовжувати життя, маючи таку втрату», – зазначив він.
Олександр Чаморсов зазначив, що крім роботи онлайн-консультування та груп підтримки, наразі є ще й ідеї щодо запровадження індивідуального консультування.
Він також зазначив, що серед основних тем звернень на лінію кризової підтримки від ветеранів та ветеранок є питання щодо відчуття провини, проблеми в інтеграції у суспільстві, сенс у цивільному житті, звернення від звільнених з полону.
Близькі захисників та захисниць, ветеранів та ветеранок звертаються найчастіше з питаннями щодо того, як впоратися з невизначеністю, щодо труднощів стосунків на відстані, щодо того, як дочекатися повернення та не втратити себе.
Крім того, на гарячу лінію громадяни звертаються і щодо того, як впоратися з втратою та жити далі, як знайти сили чекати далі чи визнати втрату тощо. Однією з частин звернень є й питання залежностей та бажання з ними впоратися.
В березні 2024 року гарячу лінію окрім психологічної підтримки та винятково письмових консультацій щодо юридичних питань доповнили напрямом юридичних консультацій.
За словами Вероніки Кожемякіної, експертки УВФ, керівниці юридичного напряму, за шість місяців юристи опрацювали понад 967 звернень.
За її словами, в рамках юридичних консультацій та юридичного супроводу надається допомога в складанні рапортів, заяв, звернень, скарг, створюються алгоритми дій для отримання відповідних статусів, пільг, грошового забезпечення, соціальних виплат тощо.
По юридичному напрямку, крім усного консультування та письмових звернень, регулярно публікуються статті та було проведено 6 вебінарів на актуальні теми та 3 семінари «Як почати власну справу» у двох містах країни та онлайн.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini