Мова та інтернет: на 12% менше старшокласників вважають мову контенту важливою
На 12% менше старшокласників вважають мову контенту в інтернеті важливою. Так, у 2022/2023 навчальному році відсоток учнів та учениць, які вважали мову контенту важливою становив 62%, а в 2023/2024 навчальному році становить 50%.
Про це йшлося під час презентації в Медіацентрі Україна результатів моніторингу функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році.
«Для того, щоб організувати якісний освітній процес, дуже важливо говорити про те, якою мовою спілкуються учні та учениці в мережі Інтернет – між собою, в соціальних мережах, а також у підготовці до домашніх завдань та навчання. Враховуючи той факт, що більшість шкіл працює в онлайн-режимі, то мова, якою послуговуються діти в інтернеті, є дуже важливою. І ця тенденція також має невтішну динаміку, тому що на 12% менше старшокласників вважають мову контенту важливою. Це означає, що їм абсолютно байдуже, якою мовою спілкуватися в соціальних мережах, і більшість з них використовують, зокрема, і російську мову», – зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.
Крім того, за словами Голови Державної служби якості освіти, зменшилася частка вчителів, які спілкуються онлайн суто українською мовою. Так, у 2022/2023 навчальному році показник сягав 80%, а в 2023/2024 навчальному році – 77%.
«Це зменшення – 3%, в межах похибки. Але я думаю, що це теж може бути тенденцією. І ми змушені це тримати в постійному полі зору для того, щоб його актуалізувати», – зазначив Руслан Гурак.
Зазначимо, що дослідження відбувалося у 121 закладі загальної середньої освіти (85 закладів у міській та 36 – у сільській місцевості) шляхом анкетування учнів та учениць 8-11 класів, їхніх батьків та вчителів. Репрезентативна вибірка повністю відображає п’ять регіонів та окремо місто Київ.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini