24 Квітня, 2025, 15:27

Маркетингові витрати виробників ліків закладаються у вартість, яку вимушені сплачувати пацієнти – експерт 

У 2024 році лише один із українських виробників медичних препаратів витратив 1,7 мільярда гривень на маркетингові контракти. Водночас такі витрати прямо впливають на кінцеву вартість ліків для споживачів.

На цьому під час брифінгу в Медіацентрі Україна наголосив голова Координаційної ради благодійної організації «100% життя» Дмитро Шерембей. 

«Одна з компаній виплатила в 2024 році маркетингових контрактів 1 млрд 700 млн гривень. Це лише один український виробник. Очевидно, що цей виробник взяв цей контракт та заклав повернення в коробку кожної упаковки, а сплатили його ми, ви, глядачі та читачі, які будуть бачити цей матеріал», – сказав Шерембей.

Він також зазначив, що загальний обсяг ресурсів, виведених аптечними мережами з України, перевищив 25 мільярдів гривень упродовж минулого року. 

При цьому, за словами експерта, ціна упаковки ліків у роздрібному продажу може бути втричі вищою за її собівартість на виробництві.

«Кожна упаковка, яка на виході з заводу може коштувати 120 гривень, в аптеці може перетворитися у 360 грн, і це абсолютно необґрунтовано, в цьому немає ніякого раціонального сенсу», – сказав він.

Шерембей також звернув увагу на невідповідність між інфраструктурними витратами виробника та умовами аптечних мереж.

«Завод утримує виробничі потужності, логістичну систему, весь науковий парк – це велика інфраструктура і в результаті її утримання він виробляє упаковку, яка коштує 100 грн. Дистрибʼютор бере цю упаковку, ставить її в аптеку. Яким чином вона стала коштувати 300 грн? Що таке аптечна мережа – це орендоване приміщення, полиця та холодильник. В них немає нічого, що могло б обґрунтувати цю вартість», – зазначив він.

За його словами, така практика формує систему, яка є фінансово несправедливою для споживачів.

«І маркетингова історія є такою понівеченою, легалізованою корупцією, в результаті якої наживаються на пацієнтах та на хворих. Ось така примітивна форма ресурсів, які дістають з наших кишень через маркетингові цикли», – підсумував Шерембей.

Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini