Інформаційні атаки рф проти України через рекламу у Facebook: дослідники виявили 12 ключових тем, які використовував ворог для дезінформації
Рекламні повідомлення у Facebook є частиною інформаційних атак рф проти України. З проаналізованих протягом дев’яти місяців (з березня по листопад 2023 року) 596 рекламних повідомлень з 369 профілів, таргетованих на українську аудиторію Facebook, вдалося виявити 12 ключових тем, які активно використовували росіяни.
Про це йшлося під час обговорення в Медіацентрі Україна – Укрінформ дослідження впливу російської дезінформації через рекламу в Facebook.
Серед виявлених 12 ключових тем, які використовував ворог для дезінформації, такі: бідність, виплати, влада, демографія, деморалізація, енергетика, Захід, зброя, корупція, мобілізація, турбота про військових, фронт.
Як зазначив у ході презентації Сергій Жуков, аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, серед усіх тем найбільше використовувалися теми, пов’язані із ситуацією на фронті, антизахідний наратив та дискредитація західних партнерів України, тема мобілізації, тема корупції, тема влади, та загальна тема деморалізації.
«З огляду на ці теми, ми бачимо, які завдання переслідують автори цього контенту. Передусім це деморалізація наших громадян, підштовхування їх до бездіяльності в справі оборони України – тобто не мобілізуватися, не донатити, не довіряти владі, максимально ховатися від тієї ситуації, яка в нас в країні відбувається, мається на увазі повномасштабна війна і необхідність в ній брати участь у тій чи іншій формі. І відповідно це провокування в максимальній кількості штучних або не зовсім штучних, але все ж таки розколів у суспільстві, ліній цього розламу та провокування внутрішніх конфліктів – як по лінії цивільні-військові, по лінії влада-громадяни, по лінії громадяни різних категорій, різних груп один з одним», – пояснив Сергій Жуков.
Інтенсивність, щільність та рівномірність розповсюдження ворогом реклами у Facebook спостерігається з вересня минулого року. Якщо в попередні місяці публікації розміщувалися, як правило, в перших числах місяця, то з вересня, жовтня та листопада почалося більш рівномірне розміщення.
Сергій Жуков зауважив, що з вересня скоротилася і тривалість життя сторінок у Facebook, які розміщують рекламу, спрямовану на дезінформацію.
«Якщо вони (сторінки – ред.) раніше висіли по декілька днів, то тут вже час пішов на години їх існування. Але, тим не менше, вони (росіяни – ред.) активно в цьому напрямку працювали і продовжують працювати і починають робити свої інструменти більш тонкими та підступними», – додав він
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini