Дорожня карти Харкова припинить суперечки щодо відновлення міста і допоможе протидіяти корупції: дискусія щодо відбудови міста
Гості Харківського Медіа хабу: Володимир Матяс представник Харківської міської ради, Марина Ніколаєва — ГО «СМАРТ МЕДІА» та член експертної групи Максим Розенфельд, дискутували в Харківському Медіа Хабі на тему відбудови Харкова, а також створення єдиної дорожньої карти.
Наша колега, журналістка Марина Ніколаєва розповіла, що, як свідчить соціологічне опитування, харків’яни не знають, яким чином відновлювати рідне місце.
Вона вважає, що саме створення дорожньої карти припинить всі суперечки стосовно відбудови міста і дасть можливість просувати відновлення тих об’єктів, які дійсно цього потребують.
На даний момент міськрада через прямі субвенції намагається відновити постраждалі через обстріли будівлі. «СМАРТ МЕДІА» досягло домовленості з місцевою владою стосовно того, що реєстри будинків, які отримали таке фінансування від Кабміну або проходять процедуру експертної оцінки будуть публікуватися у відкритому доступі.
«Наступна наша задача — це створення платформи, де ми будемо презентувати конкретні проєкти, оскільки важливо, щоб громада бачила, що існує конкретний план колаборації експертів щодо відбудови міста, і на якій містяни та експертне коло зможуть розглядати запропоновані ініціативи і висловлювати своє «за» і «проти», — зазначила Марина Ніколаєва.
Вона вважає, що один з таких проєктів, який майже готовий концептуально – це перетворення харківського залізничного вокзалу.
Володимир Матяс як співавтор проєкту дестайлінгу харківського залізничного вокзалу зазначив, що саме вокзал та привокзальна площа є візитівкою міста, оскільки саме тут відбувається зустріч і проводи гостей. На жаль, на даний момент частина її території в Харкові має не самий привабливий вигляд.
«Стосовно самого проєкту — він ще не готовий. Це лише концепція, яка потребує громадського обговорення. І якщо у нас все вийде, ми плануємо активно залучати жителів міста для створення інших проєктів», — розповів пан Володимир.
Крім того, він згадав, що однією з головних цілей реформування Харкова є концепція розробки транспортної розв’язки міста.
Максим Розенфельд розповів, що спільна з Фондом Нормана Фостера концепція оновлення Харкова була започаткована ще в квітні 2022 року, коли ворог був буквально на підступах до міста.
Архітектор виказав впевненість, що схожі технічні завдання для міжнародних конкурсів щодо оновлення міста, де будуть залучені світові фахівці, зможуть протидіяти корупції.
«Для влади Харкова це ідеальна історія. Вона зможе показати свою прозорість та готовність взаємодіяти з громадськістю», — поділився з присутніми пан Максим.
Він поділився, що процес формування команди для відновлення Харкова, яка б була готова прийняти будь-які виклики, вже триває.
«На мій погляд, цій компанії потрібна потужна інформаційна підтримка, аби всі, хто зацікавлений, міг долучитися», — поділився харківський архітектор.
Також він зауважив присутніх, що вже час замислитися над створенням стратегії розвитку Слобожанщини на чолі з Харковом — містом-фронтіром.
«Тобто наше місто повинно стати експериментальним майданчиком в сфері політології, соціології, громадського суспільства, взаємодії влади і людей, урбаністики тощо. І зі мною згоден Норман Фостер. Тож будемо лупати цю скалу!»
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini