Розклад

Київ Львів Харків Одеса
1 Вересня
ЧАСЛОКАЦІЯСПІКЕРИТЕМА
13:00КИЇВ– Олег Коріков, в.о. Голови Держатомрегулювання – Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України (персональна участь);Рік роботи постійної моніторингової місії МАГАТЕ на ЗАЕС


15:00КИЇВ– Пітер Померанцев, британський журналіст, спеціаліст з медіа та пропаганди в сучасній росії (онлайн);
– Євген Бондаренко, керівник Відділу інформаційного забезпечення Представництва Президента України в АР Крим (персональна участь);
– Валентина Потапова, керівниця напрямку національної адвокації ГО ЦГП «Альменда» (персональна участь);
– Анастасія Воробйова, аналітикиня ГО ЦГП «Альменда» (онлайн);

Шкільна освіта в окупації росії: розпалювання ворожнечі та знищення української ідентичності

Теми для обговорення:
– Наративи, які росія навʼязує дітям на окупованих територіях через навчальні підручники;
– Як пропаганда росії в освітній сфері набирає обертів. Чого очікувати найближчим часом. Та як діє російська пропаганда на дітей, в чому її ефективність?
– Правова кваліфікація дій росії щодо насаджування російської освіти на ТОТ. Чи можна притягнути до відповідальності тих, хто створив такі підручники та поширює їх на ТОТ.
– Що робити після деокупації, як реінтегрувати молодь та дітей. Стратегія від Представництва Президента України в АР Крим.

Чому це цікаво?
1 вересня розпочинається новий навчальних рік для дітей в окупації, для частини – це буде вже 10 рік, а для частини – другий. Всі ці роки росія використовує освіту в пропагандистських цілях – знищуючи українську ідентичність дітей та мілітаризуючи їх. І невідʼємним інструментом є шкільні підручники.

Новина про єдиний підручник з історії росії з розділом про вторгнення в Україну, по якому будуть навчатись і діти на окупованих територіях, нещодавно облетіла українські та західні медіа. Проте, насправді, підручники з такими пропагандистськими наративами існують вже давно, і за ними навчалися і навчаються діти з початку окупації.

Крім того, після деокупації частини територій Харківської та Херсонської областей в школах були виявлені свіжо надруковані підручники, наповнення яких відрізняється від підручників, по яких навчались діти на окупованих територіях до лютого 2022 року.