Адаптивні програми та підготовка спеціалістів: як вирішуватиметься освітнє питання на деокупованій території
В загальну концепцію відновлення діяльності держави на деокупованій території включено освітній компонент. Він зокрема передбачає необхідність розробки дорожньої карти, де має бути й розробка окремих освітніх програм для дітей, які тривалий час проживали на тимчасово окупованій території.
На цьому наголосила Заступниця Постійної Представниці Президента України в Автономній Республіці Крим Ольга Куришко в ході обговорення в рамках головної дискусійної платформи країни BrainHub в Медіацентрі Україна – Укрінформ.
«Це мають бути не загальні програми, яких зараз навчають на підконтрольній території. Це мають бути адаптивні програми, які включають, розуміють ті обставини, в яких діти проживали та навчалися весь цей період», – пояснила вона.
Ольга Куришко також акцентувала, що важливим аспектом в цьому питанні є й підготовка спеціалістів, які будуть проводити навчання на деокупованих територіях.
«17 жовтня було прийнято Кабміном порядок формування кадрового резерву для освітян, він ось тільки, свіженький, і дуже я очікую на результат від діяльності цього порядку. Це саме формування кадрового резерву для тих вчителів, освітян, які поїдуть працювати на деокуповані території. Це безумовно дуже великий виклик працювати, долаючи ті наслідки, до яких призвели дії держави-агресора», – додала вона.
Крім того, зазначила Ольга Куришко, розпочата робота над кроками щодо когнітивної деокупації. Так, на базі Представництва президента України у Криму є робоча група, в яку входять близько 40 представників органів державної влади, незалежних експертів, представників громадських організацій.
«Когнітивна деокупація – це більше, ніж про освіту, оскільки вона покликана повернути людей в освітній суспільно-політичний простір на підконтрольній території України. Це низка заходів, які мають подолати цю прірву, яка сталася протягом дев’яти років», – пояснила Ольга Куришко.
Читайте більше: https://mediacenter.org.ua/uk/novini